Krisen fortsætter: Sponsorer dropper Brøndby

16x9

Brøndbys økonomi-afdeling har nok at se til for tiden. En redningsplan skal føres ud i livet nu og her, men også på længere sigt hober de økonomiske problemer sig op.

En række af klubbens store og trofaste sponsorer dropper deres bidrag til Brøndby IF, skiver Ekstra Bladet. Når forårssæsonen går i gang vil blandet andet rejsekoncernen Apollo og entreprenøren Petri & Haugesen, der har støttet klubben gennem 25 år, ende deres sponsorater.

- Vi synes ikke længere, det giver mening at sponsere, når krisen raser i vores branche. Vores sponsorat udløber ved årsskiftet, og vi har ikke forlænget, siger Lars Lorentzen, direktør i Petri & Haugesen til Ekstra Bladet.

Samme udmelding kommer fra Niels Grosen, direktør i Kuoni Danmark, som Apollo er en del af.

- Vi synes ikke, at vi får nok ud af vores sponsorater generelt. Så derfor har vi ikke planer om at forny vores aftale, siger han til avisen.

I den redningsplan Brøndby IF har lagt er sponsorater en vigtig del i klubbens overlevelse. Derfor huer situationen heller ikke klubbens direktør.

- Vi gør, hvad vi kan, men sponsormarkedet er bestemt ikke let i disse tider. Det er et meget vanskeligt marked, og den situation, vi er i, gør det ikke lettere, siger Tommy Håkonsson til avisen.

Brøndby har indtil på torsdag til at få redningsplanen til at falde på plads.