Williams præsenterede ekstra nyhed, da nyt design blev vist frem

16x9
Williams får ny navnesponsor i form af telekommunikationsfirmaet ROKiT. Foto: Giuseppe Cacace / Ritzau Scanpix

Formel 1-teamet Williams præsenterede mandag 2019-designet på deres Formel 1-bil sammen med den nye navnesponsor ROKiT.

Det britiske telekommunikationsfirma ROKiT er ny navnesponsor for Williams-teamet i Formel 1. Holdet har ellers siden 2013 været sponsoreret af Martini, der er en del af spiritusvirksomheden Bacardi.

Men i 2019 kommer bagvingen på Williams-raceren ikke til at have påskrevet Martini, som ellers har kendetegnet raceren tidligere.

Bilen for 2019 kommer samtidig til at skifte farve, hvor den udover den velkendte hvide farve også kommer til at bestå af blå og sorte områder.

Williams-mandskabet og ROCKiT har ikke oplyst længden på sponsoratet, men skriver, at det gælder for 2019 ’og endnu længere'.

Holdet går ind til den nye sæson med to helt nye kørere, efter de har sagt farvel til Lance Stroll og Sergey Sirotkin.

Robert Kubica gør comeback til Formel 1 efter otte års pause, hvor den 34-årige polak sammen med rookien George Russell skal sørge for at hente point til Williams-teamet. 

Den nye Williams-racer får sin debut 17. marts, når Melbourne lægger asfalt til det australske grand prix.