Navnesponsor beder Magnussens hold om at fjerne logo på bilen

16x9
Haas havde Rich Energys logo (lige over tallet) på bilen under Monacos grandprix. Foto: Andrej Isakovic / Ritzau Scanpix

Rich Energy vil ikke have, at energidrikkens logo kommer til at pryde Haas-bilen under det canadiske grandprix.

En logo-krig mellem to virksomheder får nu betydning for udseendet på Haas-bilen i denne weekend i Canada.

Formel 1-teamet, som blandt andet har Kevin Magnussen som kører, har fået besked fra sin navnesponsor Rich Energy om at fjerne energidrikkens logo på bilen.

Det britiske selskab har et logo, der leder tankerne hen på et gevir, og i sæsonens første seks grandprix har logoet haft en prominent placering på fronten af Haas-bilen.

Logoet minder dog for meget om cykelvirksomheden Whyte Bikes, som har slæbt Rich Energy i retten i en strid om copyright-rettigheder.

I sidste måned tog Whyte Bikes første skridt mod en sejr, da de vandt sagsanlægget mod Rich Energy.

Cykelvirksomheden øjner nu muligheden for, at Rich Energy kan blive straffet for yderligere brug af logoet. Derfor skal de to parter nu mødes i retten igen i næste måned.

Indtil da tør energidrikvirksomheden ikke tage nogen chancer og har bedt Haas om at fjerne logoet fra bilen.

Haas' teamchef, Günther Steiner, snakkede om emnet efter det seneste grandprix i Monaco.

- Vi fik besked om, at de (Rich Energy, red.) vil fortælle, når vi skal ændre noget. Vi tjekker selvfølgelig, om alt er okay, og vi gør, hvad de fortæller os. Vi har ikke noget problem med logoet. Rich Energy har et problem, så jeg ved ikke, om de skal ændre det, eller om der findes en anden løsning, sagde han til Autosport.

Rich Energy tiltråde som hovedsponsor for Haas op til denne sæson, hvor de smed så mange penge i projektet, at de også blev navnesponsor.