Roma bruger spillerindkøb til at sætte fokus på forsvundne børn

16x9
AS Roma har Leonardo Spinazzola i Juventus. Foto: AS Roma

Serie A-klubben AS Roma håber, at en ny kampagne på deres sociale medier kan hjælpe med at finde forsvundne børn rundt om i verden.

Da den italienske fodboldklub AS Roma søndag aften præsenterede indkøbet af forsvarsspilleren Leonardo Spinazzola på deres twitter-profil, kunne man samtidig se efterlysninger af en række forsvundne børn.

Roma har nemlig igangsat en kampagne for at skabe opmærksomhed om savnede børn i Italien og USA, som bliver publiceret henholdsvis på klubbens italienske og internationale twitter-profiler.

I tweetene kan man se navn og alder på børnene, samt hvor de senest er blevet set. Sådan var det også, da Roma mandag formiddag præsenterede købet af midtbanespilleren Amadou Diawara hos Serie A-konkurrenterne Napoli.

Klubben fortæller på sin hjemmeside, at de blev inspireret af bandet Soul Asylum, der for 25 år siden viste billeder af forsvundne amerikanske børn i musikvideoen til Runaway Train, hvilket var medvirkende til, at 21 af børnene dukkede op igen.

- Vi når langt ud med vores transfer-annonceringer på de sociale medier, og det vil vi bruge til at skabe opmærksomhed om forsvundne børn verden over, siger chefen for AS Roma sociale medier, Paul Rogers.

AS Roma sluttede sidste år som nummer seks i Serie A.