Fodbold

Den danske kvindeliga indgår historisk aftale med ny sponsor

Gjensidige Forsikring er ny hoved- og navnesponsor for kvindernes fodboldliga. Prisen er omkring seks millioner kroner for tre år, erfarer TV 2 SPORT.

De kommende tre sæsoner vil den bedste kvindelige fodboldrække i Danmark hedde Gjensidige Kvindeligaen.

Forsikringsselskabet bliver samtidig hovedsponsor og kommer til at spille en afgørende rolle i udviklingen af kvindeligaen og dansk kvindefodbold.

Det oplyser Dansk Boldspil-Union i en pressemeddelelse.

- Det er fantastisk, at vi har indgået en langvarig aftale med Gjensidige Forsikring. Deres investering i kvindeligaen er en kæmpe gevinst for dansk kvindefodbold og giver fantastiske forudsætninger for at fortsætte den rivende udvikling, der startede ved EM i 2017 og virkelig tog fart ved sommerens VM-slutrunde, siger Nicolai Kaas Nordstrøm, der er chef for Gjensidige Kvindeliga, i pressemeddelelsen.

Den treårige aftale bliver i pressemeddelelsen betegnet som historisk og den største af sin slags nogensinde i den bedste kvindelige fodboldrække.

Ifølge TV 2 SPORTs oplysninger koster aftalen Gjensidige Forsikring omkring seks millioner kroner. Et bettingfirma var tæt på at overtage sponsoratet, men så kom Gjensidige Forsikring på banen og fordoblede beløbet, fortæller kilder til TV 2 SPORT.

- Vi er meget stolte over at blive officiel hoved- og navnesponsor for den danske kvindeliga, og vi ser nogle rigtig gode muligheder i samarbejdet. Vi glæder os over at kunne bidrage til udviklingen i dansk kvindefodbold, siger Mats C. Gottschalk, koncerndirektør for Gjensidige i Danmark, i pressemeddelelsen.

Det nye hoved- og navnesponsorat samt den nye brandstrategi for kvindernes fodboldliga, der skal styrke ligaen, udvikle klubberne og skabe bedre rammer for fans og tilskuere, bliver præsenteret på et pressemøde tirsdag klokken 13.

Gjensidige Kvindeligaen sparkes i gang lørdag 3. august klokken 13.00, hvor alle otte hold skal i aktion.