Formel 1

- Vi har været så ekstreme, som vi kunne, siger Ferrari-chef

Ferraris nye racer til den kommende sæson. Handout / Ritzau Scanpix

Selvom den på flere punkter godt kan ligne raceren fra 2019-sæsonen, forsikrer Ferrari-teamchefen, at der er stor forskel på de to biler.

Ferrari har været på en svær opgave, men er meget tilfreds med sin nye racer, som de præsenterede tirsdag aften.

Her har de ifølge holdets teamchef, Mattia Binotto, kigget på ”samtlige komponenter” og ændringerne på bilen vil være til at se under løbene.

- Den ligner måske lidt bilen fra sidste år, men tro mig. Den er fuldstændig anderledes. Mange ting på denne bil er ekstreme, sagde teamchef Mattia Binotto til lanceringen ifølge flere medier.

Runder grandprix nummer 1000

Formel 1-mandskabet præsenterede sin SF1000-racer ved et gennemført arrangement, hvor der både var orkester, publikum samt live-interview med kørere, ejere og managere.

- Bilens udgangspunkt er sidste års SF90, men vi har helt klart været ekstreme med vores koncept, så meget vi kunne.

Bilen har fået navnet SF1000, fordi holdet i denne sæson runder et skarpt hjørne i form af sit grandprix nummer 1000.

- Vi udvikler bilen og forsøger at få den maksimale ydeevne og forsøger at maksimere downforce-niveauet, så hele bilen, skelettet og gearkassen er komprimeret til en meget smal og slank form, som er ganske synlig, uddyber Binotto.

Forbedret affjedring

Derudover har de fokuseret meget på at holde vægten på bilen nede samt at forbedre affjedringen.

- Affjedringen er designet til at have større fleksibilitet, så den bedre kan tilpasse sig de to kørere, når de er på banen.

Mandskabets tyske kører, Sebastien Vettel, deler teamchefens begejstring. Den tidligere verdensmester glæder sig meget til at sætte sig bag rattet.

- Det er en fantastisk bedrift med alle de timer, der er blevet lagt i bilen. Jeg kan virkelig godt lide den, siger Vettel.

Formel 1-sæsonens første grandprix begynder den 13. marts i Australien.