SLUT: Le Mans - TOM K. PÅ PODIET

16x9

Følg Tom Kristensen og de øvrige danskere direkte i tekst

Det er nok verdens mest berømte 24 timer, der venter nogle af de bedste racerkørere i verden. Le Mans. Bare de to ord kan få de fleste motorsports-elskere til at savle og drømme sig langt væk til svundne tider, frygtelige nederlag og smukke sejre.

Sporten.tv2.dk liveopdaterer fra det legendariske løb, hvor Tom Kristensen - den mest vindende ved Le Mans nogensinde - jagter sin niende sejr i LMP1-klassen, mens Jan Magnussen i sin Corvette er på jagt efter sin femte sejr.

KL. 15:21
Det er svært at se, hvem der nyder mest at sprøjte med champagne på podiet, men Tom Kristensen og hans "old boys-kolleger" holder sig i hvert fald ikke tilbage.

Dejlige billeder at se. Især er det rart at se, hvor glade de alle er for deres podiepladser.

KL. 15:17
Den tyske nationalmelodi brager ud af højtalerne som tegn på at Audi har vundet årets Le Mans. Ja faktisk domineret det: Alle tre pladser på podiet er optaget af Audikørere.

KL. 15:15
Så kommer Tom Kristensen ud på podiet. Han skal dele pladsen med Dindo Capello og Allan McNish.

KL. 15:12
Tom Kristensen har aldrig før stået på podiets næsthøjeste trin. Han har vundet løbet otte gange og er ellers blevet nummer tre et par gange. Andenpladsen i år er på den måde lidt dansk motorsportshistorie.

KL. 15:06
Så skal kørerne blot komme til mål, for nu er årets Le Mans slut. De 24 timer er kørt og passeret. Tom Kristensen ender på andenpladsen i LM P1-klassen. André Lotterer, Marcel Fässler og Benoit Tréluyer vinder for andet år i træk.

I LM P2-klassen vinder Honda nummer 44 med besætningen Ryan Dalziel, Tom Kimber-Smnith og Enzo Potolicchio.

Den danske Le Mans-debutant David Heinemeier Hansson eder på en syvendeplads i sit første Le Mans nogensinde.

Jan Magnussen, Antonio Garcia og Jordan Taylor dumpede en plads ned her til sidst og endte på femtepladsen i LM GTE Pro - en klasse der bliver vundet af Ferrari nummer 51, som stort set har kørt hele løbet i front.

I LM GTE Am ender Corvette dog med at vinde med bil nummer 50. Corvetten kørte rigtigt stærkt til sidst og snuppede Porsche nummer 67 helt til sidst.

KL. 14:59
Audis to E-tron-hybridbiler kører side om side lige nu. De ender også som nummer et og to i løbet.

KL 14:57
Le Mans er et af de hårdeste motorløb der findes, men det er også et af de mest ubarmhjertige. Porsches nummer 67 jagter Corvette i kampen om sejren i LM GTE Am-klassen - men nu er bilen punkteret. Dermed er sejren endegyldigt en umulighed for Porschen.

KL. 14:55
Så er der kun fem minutter tilbage af årets Le Mans.

KL. 14:50
Det ser ud til, at LM GTE Am-klassen nu også er afgjort. Porsche nummer 67 kan slet ikke følge med Corvette nummer 50. Forspringet er nu over 11 sekunder mellem de to biler.

KL. 14:45
Så er der kun et kvarter tilbage af de 24 timer som udgår årets Le Mans. I alle klasser pånær LM GTE Am er løbet afgjort. Corvette har netop overtaget føringen fra Porsche.

Efter 24 timer er der sølle tre sekunder mellem de biler. Det bliver fuld fart hele vejen til målstregen

KL. 14:37
Tom Kristensen har indhentet Audi nummer et, og får lov til at passere den. Dermed er bilen nu ikke længere en hel omgang efter - men bare lidt over tre minutter.

KL. 14:20
David Heinemeier Hansson var nok et af de mest usikre, danske kort inden starten på årets Le Mans. Han har købt sig til pladsen i bil nummer 35, og er altså ikke racerkører normalt. Men det har man ikke kunnet se på hans kørsel, hvor han virkelig har imponeret.

Bilen ligger på syvendepladsen, men lå faktisk i lang tid med helt i toppen af LM P2-klassen, men så begyndte Morgan-Nissan-raceren desværre at punktere. Igen og igen. Derfor kæmper bilen og danskeren ikke med om sejren alligevel - eller om podiepladserne.

Men mon ikke Heinemeier Hansson har skabt fornyet respet om sit navn med den fremragende indsats bag rattet?

KL. 14:11
Der er nu under en time tilbage af årets Le Mans. Tom Kristensen er på vej mod sin første andenplads nogensinde i det legendariske løb, mens de øvrige danskere er et stykke fra podiet.

Jan Magnussen er tættest på på fjerdepladsen i LM GTE Pro, men danskerens Corvette-racer har flere omgange op til tredjepladsen.

KL. 14:03
Allan McNish har netop overladt Audi nummer to til Tom Kristensen, så den danske Le Mans-konge kan køre bilen det sidste stykke. Efter McNishs ærgerlige uhed, så er der stadig en omgang op til Audi nummer et, som fører LM P1-klassen.

I LM P2-klassen er Honda nu blot en times kørsel fra at vinde Le Mans med bil nummer 44, mens bil nummer 35 med David Heinemeier Hansson blandt kørerne fastholder sin syvendeplads.

Jan Magnussen skulle faktisk være færdig med at køre ved årets Le Mans, men danskeren er alligevel hoppet i bilen her helt til sidst trods sygdom. Corvette nummer 73 er stadig på fjerdepladsen med fem omgange op til tredjepladsen. Helt i front af LM GTE Pro-klassen er det nu Giancarlo Fissichelle, der kører førerbilen fra Ferrari med nummer 51.

I LM GTE Am har Porsches nummer 67 fået skabt et hul, der kan vise sig at være afgørende i duellen om sejren med Corvette nummer 50. 27 sekunder er forspringet på med en time til slut.

KL. 13:56
Alt tyder desværre på, at Tom Kristensen ikke får lov til at fejre sin niene triumf ved Le Mans i år. Nu hopper den danske Le Mans-konge i bilen og kører den i mål. Som det ser ud lige nu, så tegner det på en andenplads efter Allan McNishs uheldige uheld. Og det ærgrer danskeren, som kørte Audi nummer to i front i løbet i nat og i morges.

"Umiddelbart er vi ude af føringen, og det synes jeg eddersmækkemig ellers, at vi havde fortjent, for jeg synes, at vi har arbejdet godt over hele ugen," sagde en storskuffet dansker for kort tid til sporten.tv2.dk.

KL. 13:10
Der bliver talt om, at der måske lå lidt olie på vejen, der hvor Allan McNish røg af banen. Det er ikke bekræftet endnu dog.
Benoit Tréluyer er lige blevet spurgte på TV 2, om han oplevede olie i Porschekurven, men det gjorde han ikke.

KL. 13:00
Det ærgelige uheld for Audi to betyder, at Tom Kristensens bil nu er et godt stykke efter Audi nummer et. 1½ til to omgange lyder afstanden på. Heldigvis har Audi nogle tjekkede mekanikere, som hurtigt fik lappet bilen sammen.
Men der er langt op til Audi nummer et på førstepladsen, og der skal en defekt eller uheld til, hvis Tom Kristensen skal vinde årets Le Mans. Det lugter af en sejr til sidste års vindere af det fantastiske 24 timersløb.

I LM P2-klassen fører Hondas bil nummer 44 stadigvæk meget komfortabelt, mens danskeren David Heinemeier Hansson nu sidder i bil nummer 35 på syvendepladsen.

Corvette nummer 73 kæmper stadig for at komme på podiet, men det ser svært ud for Jan Magnussens bil, der er en del omgange efter Aston Martin-raceren på tredjepladsen. Helt i front cruiser Ferrari nummer 51 stadig imod sejren.

I LM GTE Am-klassen kæmper Porsche og Corvette om førstepladsen.

KL. 12:45
Den første måling siger at Audi to er to omgange efter Audi nummer et i front af LM P1-klassen.

KL. 12:42
Så er løbet givet frit igen. Safety-car'en har forladt banen. Så skal der igen køres race.

KL. 12:33
Løbsradioen meddeleer, at man regner med at give løbet frit igen om cirka ti minutter.

KL. 12:26
Det er lidt held i uheld, at Allan McNish ødelagde bilen, som han gjorde, fordi han tabte frontvingen, og det har fået løbslederen til at indsætte en safety-car. Derfor er Audi nummer to kun én omgang efter Audi nummer 1.
Men nu er det Audi nummer et der skal tabe sejren, og ikke Audi nummer to der skal tage den, hvis Tom Kristensen skal fejre sin niende sejr.

KL. 12:20
Audi nummer to og Allan McNish ruller afsted igen. Nu skal vi ikke have flere ærgerlige fejl fra den bil.

KL. 12:15
Audi to er nu inden i garagen for at blive repareret. Det bliver et dyrt uheld det der. Hvis Audi et holder sig på banen, så var det nok sejren, der glippede der for Tom Kristensen.

KL. 12:13
Allan McNish er kørt af banen og smadret ind i barrieren. Skotten har ellers kørt fremragende, men han har smadret forenden på bilen. Det lugter af, at det måske var sejren der røg der. Pokkers også.

KL. 12:06
Audi nummer tre har været en tur ude at hilse på barrieren. Det var den også i går. Faktisk præcis samme sted. Bilen har fået nogle gevaldige tæsk, og der skal godt nok arbejdes for at få den hjem - og efterfølgende få den repareret. Bilen ligger på fjerdepladsen i LM P1-klassen. De forsøger at få bilen hjem.

KL. 12:04
Audi nummer et er på vej i pit, men laver en kæmpefejl, så bilen spinner rundt kort før pitstoppet. Det kan vise sig at blive dyrt. Og måske er det godt nyt for Tom Kristensen i Audi nummer to.
Lige nu er det Audi nummer to i front.

I LM P2-klassen har intet ændret sig. Honda nummer 44 fører klassen, mens bilen med David Heinemeier Hansson stadigvæk ligger på syvedepladsen.

Jan Magnussen har kørt sine sidste omgange på årets Le Mans. Den sygdomsramte dansker har overladt bilen til teamkammeraterne helt efter planen. Corvette-bilen er på fjerdepladsen i LM GTE Pro, hvor Ferrari fortsat fører.

I LM GTE Am-klassen er Corvette nummer 50 i gang med en drabelig duel med Porsche nummer 67 om sejren.

KL. 11:48
Allan McNish har netop været i pit og derfor er Audi nummer to nu også nummer to i kampen om sejren. Der er 16 sekunder op til Audi nummer et.

KL. 11:14
Det er stadigvæk status quo helt i front af LM P1-klassen, hvor Audi nummer et fører foran Audi nummer to. Men Allan McNish har på den seneste omgang kørt et sekund hurtigere, så det ser godt ud set med danske racer-briller.

KL. 11:01
Audi nummer to har netop skiftet kører, efter et dækskifte. Fødselsdagsbarnet Dindo Capello erstattes af Allan McNish - Audi nummer et når akkurat at snuppe førstepladsen for snuden af Tom Kristensens bil.

I LM P2-klassen sidder Honda nummer 44 stadigvæk solidt på førstepladsen, mens David Heinemeier Hansson og kollegerne stadig ligger nummer syv.

Jan Magnussen er stadigvæk tæt på podiet i LM GTE Pro-klassen, hvor han ligger nummer fire. Ganske som i hele løbet er det Ferrari nummer 51 der fører klassen. Suverænt endda.

Intet har ændret sig i LM GTE Am-klassen, hvor det stadigvæk er Corvette nummer 50, der fører.

KL. 10:49
Signatech Nissan nummer 26 er i pit efter dens bagdæk er punkteret. Det er ganske enkelt kunst det som mekanikerteamet præsterer på tid, når de med lynets hast fikser, fylder og fejlfinder racerbilerne. Nærmest en form for ballet med skruer, hjul og værktøj.

KL. 10:43
Marco Bonanomi har fået gang i Audi nummer fire igen og er blæst tilbage i pitten, hvor mekanikerne kaster sig over den for at få den repareret.

KL. 10:41
Audi nummer et er kørt i pit, og det betyder, at Tom Kristensens Audi nummer to nu ligger i front igen. Så skal Dindo Capello bare sørge for at lave et ordentligt hul ned til nummer et, hvor Benoit Treluyer overtager rattet.

KL. 10:39
Audi nummer fire er i problemer og snegler sig afsted. Det ser næsten ud til, at den ikke engang kan snige sig hjem. Han har 11 kilometer til pit. Det lugter af et exit. Det er LM P1-klassens nummer tre, som næsten er gået helt i stå med Marco Bonanomi bag rattet. Det er godt nok synd at miste tredjepladsen på den måde.

KL. 10:25
David Heinemeier Hansson laver en kørefejl, hvor han ender ude i rabattens autoværn af dæk. Men han kommer i gang igen. Den danske amatørkører har ellers kørt imponerende flot ved årets Le Mans.

I Audis nummer to sidder Dindo Capello bag rattet og han er nu blot 6 sekunder efter Audi nummer et. Det spidser til i toppen.

KL. 10:05
Så er Tom Kristensens Audi igen i front. Vi har netop fået at vide, at Audi nummer to har overtaget førstepladsen.

KL. 10:03
Det ender med at bliver så spændende ved Le Mans, at vi får bidt neglene ned til rødderne. For føj for en afslutning. Det er sådan vi kender, og derfor vi elsker, Le Mans. Tom Kristensens Audi nummer to kæmper med om sejren, men har måttet afgive førstepladsen for en stund til Audi nummer et. Danskeren har forladt bilen, og nu er det er fødselsdagsbarnet Dindo Capello, der træder på speederen. Forspringet er sølle 16 sekunder.

Honda nummer 44 er stadigvæk godt på vej mod sejren i LM P2-klassen med 20 omgange ned til den jagtende Oreca-racer. Morgan-Nissan nummer 35, med David Heinemeier Hansson som en af kørerne, ligger nummer syv i klassen.

I LM GTE Pro-klassen er Jan Magnussens Corvette nummer 73 akkurat udenfor podiet på fjerdepladsen med 2½ minut op til tredjepladsen. Det er stadigvæk Ferrari nummer 51, der fører klassen. Som bilen har gjort stort set hele vejen.

I LM GTE AM-klassen fører Corvette nummer 50 stadig. Men der er kun godt ni sekunder ned Porsche nummer 67.

KL. 09:46
Godt 16 sekunder har Rinaldo Capello og Audi med nummer to op til Fässler. Rollerne er altså byttet om nu, og Tom Kristenses bil er ikke længere i front. Fässler mangler dog en tur i pitten

KL. 09:42
Tom Kristensen kører i pit - de står klar med nye dæk.

Og samtidig hopper danskeren ud af bilen, mens Rinaldo Capello hopper ned i bilen.

KL. 09:27
Tom Kristensen øger forspringet til Fässler med ét minut og ét sekundt.

KL. 09:17
Fässler har lige haft et kort pitstop for at få fyldt diesel på - det betyder, at han ikke længere kan se Tom Kristensen foran sig. Men der er alligevel ikke mange sekunder mellem de to.

Kl. 09:12
Skal den rutinerede Tom Kristensen endnu en gang hæve Le Mans-trofæet? Med seks timer tilbage af løbet ligger danskeren i hvert fald på førstepladsen i LM P1-klassen - bare ét sekund foran Marcel Fässler!

Det har været tæt løb mellem netop Tom Kristensens bil, Audi nummer to, og Audi nummer et, men som sagt så er det altså Audi nummer to, der lige nu fører Le Mans.

Fässler kørte galt for en lille time siden, men ventede med at køre i pitten, selvom han havde noget hængende fra bagenden af sin bil. Og det var Tom Kristensen lyn-hurtig til at udnytte, da Marcel Fässler endelig kørte i pit.

I LM P2-klassen ligger Oak Racing med danske Davis Heinemeier Hansson på holdet nu nummer syv.

Klassen føres stadig af Honda med nummer 44.

Jan Magnussens bil, Corvette med nummer 73, ligger nummer fem i LM GTE Pro-klassementet, mens Ferrari med nummer 51 stadig fører klassen.

I LM GTE Am-klassen er Porsche 67 nu blevet overhalet af Corvette Larbre med nummer 50, der således fører den klasse.

KL. 08:57
Fässler satser nu, og kommer i stedet til at køre af banen. Tom Kristensen er altså stadig i front i LM P1-klassen. Det er virkelig tæt ræs! Og der mangler bare seks timer af dette års Le Mans.

KL. 08:55
Så kører Tom Kristensen i pit - et meget kort et af slagsen. Og er stadig ude før Fässler kommer forbi.

KL. 08:43
46,642 sekunder er Tom Kristensen foran Marcel Fässler lige nu.

KL. 08:38
Tom Kristensen er igen nummer et! Han udnyttede altså, at Fässler skulle have lavet sin bil.

KL. 08:36
Og så kørte Audi nummer et i pitten - så er det spændende, hvor længe der skal bruge på at lave bilen.

KL.08:30
Tom Kristensen er stadig godt en omgang efter Fässler - men mens danskeren kørte sidste omgang på 3:29:648 minutter, brugte Marcel Fässler 3:36:944 minutter.

KL.08:12
Tom Kristensen kører i pit for at få lidt diesel på - Marcel Fässler kører stadig rundt med noget hængende ned fra bagenden af sin bil.

08:08
I LM P1-klassen forsøger Tom Kristensen stadig at indhente løbets nummer et - Audi nummer et, der lige nu køres af Marcel Fässler.

Fässler er dog nødt til at køre i pitten, da han for et kort øjeblik siden kørte af banen, og har skadet sin bil. Han har dog kørt flere omgange nu, mens han har noget hængende ned fra bagenden af bilen.

Det er nu Tom Kristensen skal udnytte chancen til at hente den omgang, Audi nummer to er bagefter. Slet ikke skidt set med danske øjne.

Det ser også udemærket ud for David Heinemeier Hanssons team, der lige nu ligger nummer seks i LM P2-klassen. Det er stadig Honda 44, der ligger nummer et i den klasse, mens Oreca 49 ligger nummer to.

Også Jan Magnussens bil ligger godt med en femteplads i LM GTE Pro-klassen, mens Ferrari 51 stadig ligger nummer 1.

Også i LM GTE Am-klassen er det Porsche 67 der stadig fører.

KL. 07:54
Så er der ild i Ferrari nummer 61. Forinden var bilen punkteret på venstre forhjul, men da køreren forsøgte at køre bilen tilbage til pitten, gik der i stedet ild i hjulet. Det lykkedes dog at få slukket ilden, og bilen er nu ved at få nyt dæk på. Vilde billeder og køreren fik lov at indånden en masse røg. Ferrari nummer 61 ligger nummer otte i LM GTE Am-klassen.

KL. 07:47
Så er Tom Kristensen tilbage i sin bil - Audi nummer to. Danskeren skal nu prøve at hente den omgang, som teamet er bagud til Audi nummer et.

KL.07:24
Der er godt syv en halv time tilbage af løbet og Tom Kristensens bil - Audi nummer to - er ét minut og 45 sekunder efter Audi nummer et. Det er altså stadig muligt for danskeren at tage sin niende Le Mans-titel. Men indtil videre har Audi nummer et set stærk ud. Det er ikke mange fejl, teamet har begået de sidste mange timer.

KL. 07:21
Så bryder solen for alvor frem på den franske himmel. Vejrudsigten siger sol og ingen regnvejr resten af løbet. Mon ikke der er mange kørere, der sætter pris på det.

KL. 07:11
Det ligner stadig, at der er en af Audi's to hybridbiler, Audi nummer et og Audi nummer to, der kommer til at løbe med sejren i årets udgave af Le Mans.

André Lotterer sidder bag rettet i LM P1-klassens førerbil - Audi nummer et, mens det stadig er Rinaldo Capello som kører for Audi nummer to, der er en enkelt omgang efter Audi-kollegaerne.

Men også Mike Rockenfeller ligner en mand, der har lyst til at kæmpe sig til en topplacering - Audi nummer tre ligger samlet nummer tre.

Maxime Martin har gennem den sidste time kørt Oak Racing-bilen op på en niendeplads i LM P2-klassen, mens teamkammeraterne danske David Heinemeier Hansson og belgiske Bas Leinders tager sig en lur.

Det er fortsat Honda nummer 44, der ligger på førstepladsen, mens Oreca nummer 49 indtager andenpladsen.

I LM GTE Pro-klassen har Aston Martins nummer 97, Stefan Mücke, sat andenpladsen over styr efter et uheld. I stedet er det Ferrari nummer 51 og Ferrari nummer 5, der ligger henholdsvis nummer et og to.

Danske Jan Magnussen, der kører i samme gruppe, er nu oppe på en femteplads, og har altså igen kørt sig lidt tættere på toppen.

I LM GTE Am-klassen fører Corvette nummer 50.

Kl. 06:43
Mückes uheld betyder, at andenpladsen nu er skiftet ud med en foreløbig tredjeplads, mens tyskeren triller i pitten for at få tjekket bilen. Den ser ikke ud til at have taget meget skadet.

KL. 06:40
Aston Martin med nummer 97, der lige nu ligger nummer to i LM GTE Pro, er netop kørt galt. Stefän Mücke får ikke drejet ordentligt i et sving om må i stedet en tur i rabatten. Det kan muligvis koste bilen den fine placering.

KL. 06:08
Med ni timer tilbage af årets Le Mans har Tom Kristensens bil - Audi nummer to - kørt 234 omgange og er 34 sekunder efter Audi nummer ét i LM P1-klassen.

Det er stadig Rinaldo Capello, der sidder ved rettet, mens Tom Kristensens og Allan McNish tager sig et hvil.

Audi har sat sig fuldstændig på årets løb - og indtager både første, anden, tredje og femtepladsen i LM P1-klassementet, mens solen langsomt begyder at stå op i Frankrig.

I LM P2-klassen er danske David Heinemeier Hanssons kollega i gang og har kørt Oak Racing nummer 38 ind på en foreløbig tiendeplads - to minutter efter Honda nummer 44 på førstepladsen.

I LM GTE Pro-klassen ser det efterhåndenden lidt svært ud for Jan Magnussens og co. hvis der skal køres en sejr hjem. Teamet er godt fire minutter efter Ferrari nummer 51 på førstepladsen.

I LM GTE Am- klassen er det stadig Corvette nummer 50, der ligger i front.

KL. 05:31
Og det udnytter Audi nummer to med det samme til at bytte Allan McNish ud med fødselsdags-"barnet" Rinaldo Capello.

Stoppet betyder, at Audi nummer to igen ryger ned på andenpladsen i løbet, mens Audi nummer et lægger sig i spidsen.

KL. 05:28
Så er der vinket med det grønne flag igen, det betyder, at racerkørerne igen må træde på speederen og give den fuld gas.

KL. 05:16
I løbet af den sidste timer har der for alvor været kamp om førstepladsen i LM P1-klassementet.

Kampen står mellem Audi's nummer et og Tom Kristensens bil, Audi nummer to.

Lige nu er det danskerens bil, der køres af Allan McNish, som fører løbet, men bilen har altså heller ikke været lige så mange gange i pit som løbets nummer to.

I LM P2-klassen er David Heinemeier Hanssons nummer syv. Lige nu er det ikke danskeren, der kører bilen men i stedet Martin Maxime. Syv minutter skiller danskerens racerbil med Honda nummer 44, der fortsat ligger på førstpladsen.

Også Jan Magnussen tager sig en pause i LM GTE Pro-klassen og lader i stedet kollegaen Antonio Garcia køre bilen. Lige nu ligger Corvetten nummer syv, mens Ferrari nummer 51 ligger nummer et.

I LM GTE Am ligger Corvette 50 nu nummer et, mens Porsche 67 indtager andenpladsen.

KL. 05:02
Og så er Allan McNish, Tom Kristensens teamkammerat, og Audi nummer to igen nummer et i løbet!

Men danskerens bil har kun haft 18 pitstop, mens Audi nummer et, der er faldet ned på andenpladsen i LM P1-klassementet har haft 20 pitstop.

KL. 04:59
Der er stadig ikke kommet nogle meldinger om, hvor længe safety cars skal være på banen.

KL 04:51
Der bliver vinket med det gule flag. Det ser ud til, at det er LM GTE Pro-bil, der er kørt galt. Første meldinger lyder på, at det er Porsches nummer 77, der er kørt af banen.

KL. 04:46
Tom Kristensens bil, Audi nummer to, er nu igen røget ned på andenpladsen, mens Audi nummer et indtager førstepladsen i LM P1.

KL. 04:41
Natten kræver sine ofre - nu er det Oraca's nummer 48, der må trække sig fra løbet. Brendon Hartley kørte galt, og selv om han selv nemt kunne gå fra bilen, så kunne bilen ikke køre i pitten. Derfor er det altså slut for for Hartley og Co. i denne omgang.

KL. 04:22
Audi nummer 1-køreren Marcel Fässler er simpelthen kørt galt ude på ruten! Det betyder nu, at Audi nummer to - med Tom Kristensen i teamet - nu ligger nummer ét!

KL. 04:21
Audi nummer 1 er i pitten - det ser ud som om, bilen har ramt noget.

KL. 04:13
To minutter skiller nu Audi nummer ét med Audi nummer to i LM P1-klassen. Det er stadig Allan McNish i Audi nummer to, der skal forsøge at indhente sine Audi-kollegaere i bil nummer ét.

Der er dog endnu 11 timer tilbage, inden Le Mans er slut for denne gang, så det er stadig muligt for Tom Kristensen, at vinde Le Mans for niende gang.

I LM P2-klassen kæmper danske David Heinemeier Hansson stadig for en bedre placering i klassementet. Danskeren er nu på 12. pladsen i sin Oak Racing nummer 35, mens Honda 44 fortsat ligger i front.

I LM GTE Pro-klassen kæmper Jan Magnussen også en kamp for en god placering. Magnussen er dog lige nu kun på syvendepladsen - men hvis problemerne md styrtøjet er løst, kan det sagtens være, at danskeren får kørt sig længere op i klassementet.

Men det bliver uden tvivl svært, hvis danskeren skal nå Ferrari 51, der fortsat ligger i front.

Også Porsche nummer 67 indtager stadig førstepladsen i LM GTE Am-klassen.

KL. 03:41
Simon Dolan i Jota's bil nummer 38 er stået ud af sit køretøj. Bilen er kørt af banen og holder den forkerte vej med motoren slukket.

KL. 03:38
Det er styrtøjet i Jan Magnussens Corvette nummer 73, der har givet danskeren problemer. Bilen har for kort tid siden forladt garagen igen.

KL. 03:24
11:34:00 står der i det venstre hjørne af skærmen - så langt tid resterer der endnu af 24-timers løbet.

I den sidste time er der ikke blevet rykket på top tre i LM P1-klassementet. Det er stadig Audi, der er bedst placeret - og Audi nummer 2, med Tom Kristensen, ligger fortsat på andenpladsen. Den danske kører har haft god fart i bilen, men er for et øjeblik siden hoppet ud af racerbilen og overladt den til sin kollega Allan McNish.

David Heinemeier Hansson har overtaget styrringen i OAK Racing nummer 35. Bilen ligger nummer 13 i LM P2 - men har indenfor få minutter været i pitten to gange. Om det er noget galt med bilen er stadig uvist.

Honda nummer 44 kører godt, og ligger i spidsen i den klasse.

Til gengæld ser det ikke helt godt ud for Jan Magnussen lige nu. Danskeren lå ellers tidligere på tredjepladsen, men skulle eftersigende have været en tur i garagen, og ligger lige nu kunne nummer syv i LM GTE Pro.

Det er stadig Ferrari nummer 51, der indtager førstepladsen.

Også Porche 67 viser sine kvaliteter og ligger nummer ét i LM GTE Am.


KL. 02:51
Danske Tom Kristensen kørte sidste omgang tre sekunder hurtigere end Audi's nummer 1 - det ser altså godt ud for den danske kører, der dog mangler et pitstop.

KL.02:37
Audi nummer 3 er igen røget af banen! Romain Dumas har ikke ligefrem haft sin bedste dag i dag. Bilen bliver lige nu trukket fri, men det ser ud til, at den sagtens kan fortsætte efter en tur i pitten. Dumas og co. ligger på en sjetteplads i LM P1-klassen.

KL.02:31
Lige nu ser det ud til at Tom Kristensen taber lidt tid til Audi nummer 1 - danskeren er dog fortsat nummer to i LM GTE Pro.

KL. 02:15
Tiden går stærkt, når man ser Le Mans. Godt 13 timer er der tilbage af 24-timers løbet, og to danskere er netop nu i aktion på den franske bane.

Tom Kristensen har siddet i sin Audi nummer 2 i mere end en time nu, men ligger stadig bagefter Audi nummer 1, der altså forsat fører LM P1-klassen.

David Heinemeier Hanssons team-kammerat har ikke rigtig haft heldet med sig til at kører Oak Racing til en bedre placering i LM P2-klassen. Bilen ligger nummer 14, mens Honda nummer 44 fører.

Danske Jan Magnussen ligger der imod med blandt de bedste i LM GTE Pro-klassen, og indtager tredjepladsen.

Danskeren overtog bilen for godt en halv time siden, og har hentet en smule ind på førerbilerne. Et minut er han efter førstepladsen.

I LM GTE Am-klassen er det Porsche 67 der fører.

Kl. 02:10
Anthony Davidson der styrtede voldsomt tidligere i løbet, har netop skrevet på sin Twitter-profil, at han ligger på et fransk hospital med en brækket ryg.

KL. 02:00
To danskere er nu på banen - Jan Magnussen er netop hoppet ned i Corvette nummer 73, der lige nu indtager tredjepladsen i LM GTE Pro-klassen.

KL. 01:56
Endnu engang har Corvettes nummer 74 problemer - denne gang er den kørt af banen, og får nu hjælp. Umiddelbart ser det ikke voldsomt ud, men lige nu er der langt til den førsteplads, som bilen smed væk, da den tabte hjulet tidligere.

KL. 01:39
Med 13 timer og tyve minutter tilbage af løbet ser det ud til at Toyotas nummer 7 siger tak for denne gang.

Teamet giver hinanden hånden og siger pænt tak for kampen.

Mange havde ellers regnet med, at Toyota skulle være med til at drille Audi i år, men nu er det japanske team altså HELT færdige. Toyota har ikke flere biler med i dette års Le Mans.

Kl. 01:32
Lige nu ser det altså rigtig godt ud for danske Tom Kristensen. Racerkøreren, der ihærdig forsøger at vinde sit niende Le Mans, er 1.54 minutter efter løbets nummer ét.

Kl. 01:26
Corvette nummer 74 har igen fået sat hjulpet på - men fejlen kostede dyrt. Bilen lå forinden på førstepladsen, men er nu faldet ned på sjettepladsen.

KL.01:16
Tre Audi'er er i front i LM P1- klassen. Danske Tom Kristensen er igen tilbage i Audi nummer 2, og ligger lige nu samlet nummer to i løbet.

Audi nummer 1 indtager stadig førstepladsen - godt en omgang skiller de to biler, men lige nu kører Tom Kristensen hurtigere end førerbilen.

LM P2 føres lige nu af Honda nummer 44, mens danske David Heinemeier Hanssons team er faldet tilbage i feltet, og ligger nummer 17.

Danske Jan Magnussen ligger der imod nummer fire i LM GTE pro-klassen.

Magnussens søsterbil Corvette nummer 74 punkterede for et kort øjeblik siden, og er derfor blevet overhalet af Ferrari nummer 51, der lige nu altså fører LM GTE Pro-klassen.

Faktisk så det ud til, at bilen helt tabte sit ene hjul - hvilket er underligt, da bilen netop er kørt ud af pitten. Det ser ud til, det er en makaniker-fejl.

I LM GTE Am-klassen er det Porsche nummer 33, der ligger i front.

KL.00:58
Så er Tom Kristensen igen bag rettet i Audi nummer 2. Så er det spændende om han kan indhente førerbilen, Audi nummer 1, der lige nu er godt en omgang foran.

KL. 00:51
Så har bil nummer 35, David Heinemeier Hanssons team, igen problemer, og må endnu en tur i pitten.

Bas Leinders bliver siddende i bilen, så man kan da håbe på, at det ikke tager alt for lang tid denne gang.

KL. 00:39
Oak Racing nummer 24, nummer to i LM P2-klassen, ser ud til at have problemer. Mekanikerne kæmper for at finde fejlen.

KL. 00:34
Man kan da krydse fingre for, at David Heinemeier Hanssons team har fået styr på punkteringerne - i hvert fald har bilen nu kørt sig op på en 12-plads.

KL. 00:16
Så er der godt 15 timer tilbage af dette års Le Mans - og det har bestemt ikke været kedeligt indtil nu.

I LM P1- klassen er det stadig Tom Kristensens kollega Audi nummer 1, der ligger i spidsen.

Selv hænger Tom Kristensen lige efter på andenpladsen - en enkelt omgang efter. Det er ikke danskeren, der kører bilen lige nu, men i stedet Allan McNish.

I LM P2-klassen har en anden dansker store problemer. David Heinemeier Hanssons team bliver ved med at punktere, og er derfor faldet tilbage i feltet. Lige nu ligger teamet nummer 16, mens Oreca nummer 48 fører.

I LM GTE Pro-klassen er Jan Magnussens bil stadig på tredjepladsen. Teamkammeraten Antonio Garcia sidder lige nu bilen og kører den ganske fornuftigt.

Det er dog alligevel stadig Corvette nummer 74, der ligger nummer 1, 1,21 minutter foran Jan Magnussen og co.

I LM GTE Am-klassen er der jo desværre ingen danskere med længere - Klassen føres fortsat af Corvette nummer 50.

KL. 23:53
I løbet af natten kan du også få seneste nyt på vores tekst-tv.

KL. 23:37
Danske David Heinemeier Hanssons team er i problemer - bilen bliver, ifølge vores reporter Jacob Hammerholt, ved med at punktere.

KL. 23:04
Så er den første tredjedel af Le Mans gennemført. Otte timer er kørt, og natten nærmer sig med al den drama, som det bringer med sig.

I LM P1- klassen er Tom Kristensens bil, Audi nummer to, stadig med i kampen om den samlede sejr, men den førende Audi nummer to har trukket en del fra. Men nu kommer natten, og det er som regel der Tom Kritstensen er allerbedst.

I LM P2-klassen er det dog ikke gået så godt set med danske briller. David Heinemeier Hanssons er desværre kommet i problemer og hænger i garagen, hvilket er blevet dyrt. Fra at være tæt på snuppe førstepladsen i klassen ligger bilen nu nede som nummer seks. Den førende bil fra Oak Racing, Heinemeiers team, er også blevet overhalet, så nu føres klassen af Murphy Prototypes bil nummer 48.

I LM GTE Pro-klassen er Jan Magnussens bil nu oppe på tredjepladsen, efter spanieren Antonio Garcia er kommet i bilen. Han har kørt helt fantastisk ved Le Mans indtil videre og gang på gang kørt Corvette nummer 73 frem i feltet. Klassen føres af en anden Corvette-bil, nemlig nummer 74.

I den sidste klasse, LM GTE Am, er den rene danskerbil desværre udgået af Le Mans efter massive problemer. Klassen føres fortsat af Corvette nummer 50.

KL. 22:15
Så gik den desværre ikke længere for den rene danskerbil, som har været forfulgt af uheld hele løbet. Aston Martin nummer 99 er nu officielt ude, og de tre danske køreres Le Mans-eventyr, som i virkeligheden nok mere blev et mareridt, er slut for i år. Respekt for at de ikke gav op, selvom bilen nærmest gjorde det. Flot fightet - men nu er det altså slut.

KL. 22:05
Mens det ser mere og mere lyst ud for Tom Kristensen i dysten om sejren, så er alt håb til gengæld slukket for Toyota. Deres hybridbiler gjorde det ellers fremragende i begyndelsen, men efter nummer otte crashede ud af Le Mans er det også gået galt for den anden Toyota. Den holder lige nu i pit for at blive repareret. Så vidt vides er den ikke kørt galt, men den har holdt længe nok i garagen til, at den er dumpet fra andenpladsen til niendepladsen.

KL. 22:00
Tom Kristensens Audi nummer to avancerer stille og roligt og ligger nu på andenpladsen i LM P1-klassen. Dindo Capello kører virkelig fremragende lige nu. Med hans skarpe kørsel er der nu kun lidt over et minut op til Audi nummer et på førstepladsen. Tredjepladsen indtages af den enezste Audibil, som ikke er en hybridbil.

I LM P2-klassen har den danske Le Mans-debutant David Heinemeier Hansson kørt fremragende i sin Morgan-Nissan-racer, så der nu kun er fem sekunder op til den førende bil fra samme team. Det er virkelig imponerende af danskeren.

Jan Magnussen har forladt Corvette nummer 73 og givet plads til Antonio Garcia, som gør det godt fra start. Bilen er avanceret til femtepladsen.

I LM GTE Am-klassen er den danske Aston Martin-bil stadig klart sidst, men de tre danskere i bilen er stadig med i Le Mans, og det er næsten en sejr i sig selv. Klassen føres nu af Corvettes nummer 50.

Kl. 21:46
Dindo Capello har kørt Tom Kristensens Audi op på løbets andenplads. De har næsten to minutter op til den førende Audi nummer et.

KL. 21:14
Så er løbet givet frit igen. Tom Kristensen ligger på tredjepladsen efter uheldet for Toyota.

KL. 21:02
Der er safetycar på banen, mens der bliver ryddet op efter det voldsomme uheld for kort tid siden, som kostede en Toyota og Ferrari deltagelsen i årets Le Mans.

KL. 20:20
Ambulancen er på vej vææk fra Le Mans medAnthony Davidson i. Heldigvis kunne han selv gå fra ulykken, som ellers så ret voldsom ud. Det samme kunne Ferrari-køreren Pierguiseppe Perrazini, som trak ud i Davidson.

KL. 20:14
Nu har vi lige set billederne igen fra efter uheldet. Det ser ud til, at Davidson har slået sig, men er i live. Han kommer selv ud af bilen, men han forlader Le Mans i en ambulance, så vidt man kan tyde på tv-billederne. Heldigvis kunne han selv komme ud af bilen.

KL. 20:07
Toyota nummer otte, som lå på tredjepladsen i LM P1-klassen er ude af løbet, efter et grimt uheld. Anthony Davidson, som sidder i bilen, forsøger at overhale Ferraris nummer 81, der slet ikke ser ham, og derfor trækker ud i siden på Toyotaen, som bliver løftet fra jorden og smadrer ind i dækkene i barrieren.
Perazzini fra Ferrarien er uskadet, men endnu har vi ikke set billeder af Davidson, som der arbejdes på at få ud.

Pierguiseppe Perrazini Ferrari-kørerren

KL. 20:01
Tom Kristensen har netop forladt Audi nummer to efter et par timer i bilen. Efter Audi nummer tres uheld for kort tid siden er Tom Kristensen nu rykket op på løbets samlede fjerdeplads. Han er en omgang efter Audi nummer et, som stadig fører LM P1-klassen.

I LM P2-klassen er intet forandret i stillingen, hvor de to Oak Racing-biler dyster om førstepladsen. Nu sidder danskeren David Heinemeier Hansson dog i bilen.

Jan Magnussens Corvetteracer indertager ligger på sjettepladsen, mens det er fortsat er Ferraris nummer 51, medn Fisichella bag rattet, der fører LM GTE Pro-klassen.

I LM GTE Am kørte den førende Ferrari af banen og det kostede førstepladsen. Bilen fik dog listet sig i pit. For Ferrari-teamet betyder det dog, at det blot er en anden af deres biler, der nu fører klassen ved Le Mans. Den danske Aston Martin-racer kæmper videre, selvom de er lagt efter.

KL. 19:47
Den førende bil i LM GTE Am-klassen, Ferrari nummer 79, kører galt ved Indianapolis, men klarer sig akkurat i pit. Føringen i klassen er dog røget. Nu er det Ferrari nummer 58 der fører.

KL. 19:41
Audi nummer tre tager en tur ind i chikanerne og får smadret hele sin forside, da Romain Dumas' overhaling går helt galt. Men i stedet for at give op, hopper franskmanden ud af bilen og river fronten af bilen, da den smadrede frontvinge blokerer for dækkene. Da det lykkes kører han så videre.

KL. 19:34
Toyotas hybridbil på andenpladse har virkelig fået lukket op for gassen er nu pludselig kun godt 15 sekunder efter Audi nummer et. Den førende Audi har ellers haft over et minut ned til Toyotaen.

KL. 19:02
I LM P1-klassen er Tom Kristensens Audi nummer to stadig på femtepladsen, efter bilen fik fjernet et stykke gummi der sad fast i det ene hjul.
Sidste års vindere i Audi nummer et, hvor det nu er Benoit Tréluyer i bilen, har været i front lige siden løbet begyndte, og der ser de ud til at befinde sig godt.

LM P2-klassen føres stadigvæk af Oak Racings bil nummer 24, mens samme teams anden bil, nummer 35 med danskeren David Heinemeier Hansson blandt kørerne, indtager andenpladsen. Danskeren overtager snart rattet for første gang i årets løb.

I LM GTE Pro-klassen er Jan Magnussen, efter en powernap og trods lidt sygdom, tilbage i bilen, der nu ligger nummer seks. Ferraris nummer 51 fører klassen, hvor det nu er den tidligere Formel 1-stjerne Giancarlo Fisichella der sidder bag rattet.

Endelig bliver uheldene ved med at vælte ned over de tre uheldige danskere i Aston Martin 99. Da bilen endelig så ud til at virke nogenlunde røg bilen af banen og fik smadret bagvingen. Danskerne er klart sidst i klassen. Den føres af Porsche nummer 79.

KL. 18:43
Danskerbilen er tilbage i garagen og skal nu lappes sammen, så den kan komme ud på banen igen.

KL. 18:35
Når det ikke er teknikken, der driller den danske Aston Martin-racer, så er det banen ved Le Mans, der gør det. Danskerbilen er netop røget af banen og har fået ødelagt sin bagvinge. Om bilen er helt ude, ved vi endnu ikke, men uheldene regner altså stadig ned over de tre uheldige danskere i bilen.

KL. 18:19
Ferrari nummer 81 stifter bekendtskab med det franske grus, da den ender ude i rabatten i stedet for at forblive på banen. Bilen lå ellers nummer seks i GTE Am-klassen.

KL. 18:10
Godt nyt fra sygesengen: Jan Magnussen er klar til at tage en tur mere i Corvette nummer 73. Magnussens kone, Christina, oplyser til sporten.tv2.dk, at Jan Magnussen har fået sovet lidt, og selvom han er lidt klatøjet, føler sig klar til at tage endnu en tørn i bilen. Ifølge planen bliver det ved 20-tiden.

KL. 18:04
Tom Kristensens Audi har været en tur i pitten, fordi der var lidt problemer med affjedringen og det kan man faktisk godt forstå. Der sad et stykke bil i det ene bagdæk. Derfor er danskeren dumpet fra at være næstbedst til at indtage femtepladsen.

I LM P2 ligger bilen med David Heinemeier Hansson nu på andenpladsen, Bil nummer 24 fører klassen.

Jan Magnussens Corvette avancerer fortsat i feltet med Antonio Garcia i bilen. Nu ligger Corvette nummer 73 på fjerdepladsen. Klassen føres stadigvæk af Ferraris bil nummer 51.

Endelig er danskerbilen i GTE Am stadig håbløst langt efter alle andre på grund af de massive problemer med motoren. Ud af alle klasserne er den danskførte Aston Martin-bil tredjesidst.
Klassen føres af tre Porsche-biler, hvoraf bil nummer 79

KL. 17:26
Inden løbet var drømmen at køre med om sejren for den rene danskerbil, men efter en god begyndelse, hvor danskerne faktisk på et tidspunkt lå nummer et, gik det helt galt.

Aston Martin nummer 99 kørte i pit og blev repareret og kørte så en omgang. Blot for at vende tilbage til pitten. Så blev den repareret og kørte igen ud på banen. Blot for at vende tilbage til pitten igen. Motoren i den ellers flotte Aston Martin-bil driller stadigvæk - og bilen er igen, igen blevet kørt i garage.

Kørerne er tydeligt frustrerede.

KL. 17:04
De første to timer af årets Le Mans er kørt. Set med danske briller har den seneste time været en hård en at komme igennem. I hvert fald i LM GTE Am-klassen, hvor den eneste rene danskerbil, Aston Martins nummer 99, er dumpet fra andenpladsen til den absolutte sidsteplads. Bilen har problemer med motoren og er parkeret i pitten lige nu. Om den kommer ud at køre igen er tvivlsomt, men sejren kommer danskerne ikke i nærheden af igen - altså medmindre alle konkurrenternes biler også går i stykker.

I LM P1-klassen er det fortsat sidste års vinder i Audi-bil nummer 1, André Lotterer, der fører. På andenpladsen ligger Audi nummer 2, hvor Tom Kristensen netop har sat sig bag rattet. Der er godt 25 sekunder op til den førende Audi.

I LM P2-klassen er David Heinemeier Hanssons bil, nummer 35, stadig på fjerdepladsen med 38 sekunder op til bil nummer 24 fra Oak Racing på førstepladsen.

I LM GTE Pro-klassen har Jan Magnussen forladt sin Chevrolet-racer. Danskeren er syg og sløj og har lagt sig for at hvile lidt. Antonio Garcia har overtaget rattet og kørt bil nummer 73 et par pladser frem, så den nu liger på femtepladsen.

KL. 16:39
Farcen i den danske Aston Martin-racer nummer 99 fortsætter. Vi har lige fået at vide, at bilen er på vej tilbage til pitten. Med samme problem som før.

KL. 16:35
Danskerne i Aston Martins racer nummer 99 slap med skrækken i denne omgang. Bilen triller ud på banen igen nu.

Men det ser godt nok ikke synderligt tjekket ud, det som mekanikerne lver. Det ser ud som om, de ikke kan finde ud af, hvilke dæk der skal på bilen.

Men nu er Aston Martins bil nummer 99 med i løbet igen.

KL. 16:27
Øv også. Den danske Aston Martin-racer ser næsten ud til at være færdig i årets Le Mans. Der er en fejl i motoren, som danskerne har bøvlet med før. Det siger Allan Simonsen til sporten.tv2.dk.

"Bilen går ikke rent. De sidste seks omgange kunne den næsten ikke køre på langsiden. Vi har livetelemetri pitten, men de kunne ikke se, hvad der var i vejen. Når det er noget der ikke er knækket, er det svært at finde fejlen. Det kan tage lang tid. Det er nok slut for os," siger han videre.

KL. 16:22
Den danske Aston Martin-racer er blevet parkeret et sted, hvor vi ikke ønsker at se den holde, som Jens Winther Jr. siger. Den holder nemlig inde i pitgaragen. Øv hvor ærgerligt, for den lå og kæmpede med om førstepladsen.

Lad os håbe, at den kommer ud at køre igen, for Allan Simonsen har virkelig kørt fremragende i bil nummer 99.

KL. 16:19
En af Porsche-bilerne er netop røget af banen og ud i barrierne. Bilen forlader Le Mans på en traktor efter lidt mere end en times race.

KL. 16:13
Efter den første times kørsel ved Le Mans er det stadig sidste års vindere i Audi nummer et, med André Lotterer i bilen, som fører LM P1-klassen.
Til gengæld har Tom Kristensens teamkammerat Allan McNish kørt Audi nummer to op på andenpladsen i løbet med over 20 sekunder op til den førende Audi.

I LM P2-klassen fører bil nummer 24 fra Oak Racing, mens David Heinemeier Hansson i bil nummer 35 ligger på fjerdepladsen.

I LM GTE Pro har Jan Magnussen forladt sin Corvette nummer 73, efter han dumpede fra fjerde- til syvendepladsen. Til gengæld fører en anden Corvette, bil nummer 74, klassen.

Endelig kæmper den rene danskerbil, Aston Martin nummer 99, i LM GTE Am-klassen med om førstepladsen lige nu. Danskerne har ført klassen, men Allan Simonsen ligger lige nu nummer to. Klassen føres af Porsches nummer 79 med Patrick Pilet i bilen lige nu.

KL. 15:50
Regnen ser ud til at holde sig fra Le Mans i denne omgang. Det så ellers faretruende og mørkt ud kort før start, men endnu holder skyerne vandet for sig selv.

KL. 15:36
Det ser godt nok skidt ud for Pescarolo-teamet, som har begge biler inde til noget der ligner alvorlige reparationer.
Tom Kristensens holdkammerat Allan McNish har netop været inde til første pitstop.

KL. 15:32
Jan Magnussen er faldet lidt tilbage, men hvorfor ved vi endnu ikke. Forhåbentligt er det ikke noget alvorligt. Danskeren er dumpet fra fjerde- til syvendepladsen. Heldigvis er der stadig lang tid tilbage af løbet.

KL. 15:29
TV 2 Sportens motorsportsekspert Jens Winther Jr. har været en tur rundt på banen ved Le Mans på scooter. Det er der kommet et indslag ud af, hvor man kan blive noget klogere på, hvordan banen egentlig hænger sammen. Det kan findes i linkboksen til højre, hvor det hedder TV: Sådan er banen ved Le Mans.

KL. 15.14
Der var tvivl om Jan Magnussen kunne begynde hos Corvette, fordi danskeren er blevet syg. Men det er den firedobbelte danske Le Mans-vinder, som sidder i bilen hos Corvette #73.

KL. 15:06
Første bil er i pit. Pescarolos nummer 16 er ved at få skiftet dæk. Det er nok, fordi det ligner en våd dag på Le Mans.

KL. 15:00
Slut med snak. Det er nu det sker. Årets Le Mans er i gang. Den 80. udgave af det fantastiske løb er netop kørt i gang.

KL. 14:50
Ti minutter til start. Nu spidser det til. Det bliver spændende endelig at få sat gang i løbet.